zondag 19 april 2015

Herinner je deze nog...

 
In mijn eerste blog gaf ik aan een borduurwerkje te hebben gekocht bij de kringloopwinkel. Herinner je dat nog? Met wat wol erbij. Er was al een deel geborduurd...maar dat vond ik niet mooi. Dat heb ik er dus uitgehaald en ik ben aan de slag gegaan. Was redelijk snel klaar, maar toen moest ik nog gaan bepalen wat er verder mee te doen was.
En dat is inmiddels gebeurd. Het is een kussen geworden. Gemaakt met aan de voorzijde een dubbel lap bruine tricotstof. Dat vond ik net wat steviger en mooier.
Ik heb het borduurwerkje met de goede kant van het borduurwerk op de binnenzijde van de bruine lap tricot gelegd. Toen er opgenaaid met de naaimachine. Toen aan de goede zijde het werkje voorzichtig opengeknipt, daarna voorzien van een leuk lintje. Lintje gekocht bij Zeeman. Voor nog geen 80 cent een pakje met 5 verschillende kleuren lintjes met een stipje. Was niet heel lang lint...het past net. De achterzijde van het kussen heb ik gemaakt van een deel van een tweedehands kussen. Ik had deze uitelkaar gehaald voor een ander projectje. Hield deze geruite stof over. Ik heb een zogenoemde hotelsluiting gemaakt. Dat is eindelijk twee lappen die elkaar iets overlappen in het midden. Simpel...geen rits nodig, maar je kan toch makkelijk je binnenkussen eruit halen. Binnenkussens zijn bij de Action supergoedkoop, voor 1,49 heb je binnenkussen van 40x40cm. Ik vind het eindresultaat mooi geworden...zeker als je je herinnert hoe het borduurwerkje eerst uitzag!

XX L

Zie hier het resultaat:









Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen