woensdag 22 april 2015

Hippe sleutelhanger voor zoonlief




Best een hippe sleutelhanger ...toch? Zoonlief van 16 jaar is er maar wat blij mee. En dus vind ik dit echt wel een hip project!
Enige tijd geleden had ik een boek besteld...over borduren. Eigenlijk was borduren niet zo mijn ding. Mijn moeder deed en doet het nog steeds heel graag. Maar mij leek het teveel gepriegel. Maar toen zag ik op een site het Duitstalige boek " Lets stick again " met hip borduurwerk. Ik was verkocht, besteld via onze boekhandel in het dorp. Het boek is een feestje om door te bladeren en liefst zou ik alles eruit willen maken. Moet nog wel wat meer borduurvaardigheden opdoen vrees ik.
Helaas gebruiken hun veel borduurzijde en -wol van het merk Anchor en dat is nog best lastig te verkrijgen. Bij ons in het dorp kon ik het niet krijgen, dan moet je wel naar online kopen. Soms word je die richting geduwd ook al koop ik liever lokaal. De winkel bij ons in het dorp is niet ingericht op hippe trends vrees ik...Engeland heeft wel wat websites waar ze Anchor borduurwol verkopen. Ik durfde het alleen niet zo aan om de wol in Engeland te bestellen. Na wat gezoek toch maar in Nederland gedaan. En dan geen Anchor maar DMC borduurwol. Maar volgende keer ga ik denk ik toch voor de Anchor borduurwol...ik heb online nog een winkel gevonden die dat merk verkoopt. Dus als ik weer nodig heb dan doe ik dat denk ik bij hun.
Omgenummerd naar DMC via een Engelstalige site Cross Stitch Centre
Enfin de bestelling kwam binnen. Een doosje vol gezellige kleurtjes.



Gelijk aan de slag gegaan. Het is geborduurd op plastic stramien. Dat is makkelijk te knippen met een schaar. De draadjes werk je netjes af aan de achterzijde, zodat voor en achterzijde (redelijk) mooi en hetzelfde zijn. Het geheel wordt daarna omgeborduurd met de festonsteek. Ring er aan vast genaaid in de festonsteek. En supersnel klaar was dit  hippe handgemaakte borduursel.
Nu bezig aan een ander projectje uit het boek, maar dat is op gewoon stramien en gaat veel langer duren. Ik moet goed opletten want, het is een hoop getel. Best een hele uitdaging....

XX L


Geen opmerkingen:

Een reactie posten