woensdag 29 april 2015

Je zoekt en je vindt!


Uitljes ze blijven leuk. Je treft ze op veel stofjes aan of als applicatie en op kaarten en zelfs als interieurgadgets. Ik kwam in een knutselboekje over vilt van de Xenos een leuk patroontje tegen. Beetje aangepast naar mijn smaak. Het buikje en snaveltje met roze en blauw vilt. En toen zocht en vond ik ook nog pailletten in de kleuren roze en blauw ( ik meen bij Zeeman of Wibra ) het was het gelijk goed. Geruite lintjes in de bijpassende kleurtjes gekocht. Dat maakt het mooi af.
Met de rijgsteek het neusje, de vleugeltjes, ogen en buikje aan elkaar gemaakt. Vervolgens met een festonsteek voor- en achterzijde op elkaar genaaid. Je hebt maar een klein beetje vulmateriaal nodig.
Het lintje er tussen vastnaaien is toch altijd wel even een uitdaging. Zeker om de festonsteek dan mooi te laten doorlopen. In het begin kreeg ik dat niet zo mooi voor elkaar. Maar lang leve het internet. Je zoekt .... en je vindt.......
Ben blij met de uiltjes, heb er al een aantal als (kraam)cadeautje weggegeven.
 
Bovendien is de site van Nobody-Else ook een leuke blog om regelmatig op te kijken. Ze maakt ook hele mooie foto's. 

Soms vindt je veel meer dan je zoekt!
Want nu wil ik graag de leuke, vilten giraffes die op haar site nog maken ( inclusief tutorial )

XX L



Geen opmerkingen:

Een reactie posten