zondag 26 april 2015

Love to recycle





                 

















LOVE to recycle......

Ben dol op kringloopwinkels. Ons dorp is maar liefst drie ..uhmm... geloof wel vier kringloopwinkels rijk. En dan nog wat tweedehands kledingwinkels, tweedehands boekwinkel. Genoeg om wel iets leuks te vinden. Ik duik meestal bij de kringloopwinkel de hoek in met de stofjes, wol, ritsen en borduurwerkjes. Zo vond ik dit supermooie geborduurd grof stramien. Het was mooi, netjes en vaardig gemaakt.

Soms zou je de maker willen ontmoeten om het verhaal achter het borduurwerk te horen. Overigens had ik die dag veel gevonden. Lappen tricotstof, kussenhoesje, oude Burda's (veelal niet gebruikt) de plastic placematjes - waarvan er een al is geupcycled naar een tasje met vilten hertje ( zie eerder blogbericht ). Stom genoeg "vergat" ik 3 broduurringen mee te nemen. Ik liep nog terug, maar helaas iemand was mij net voor. Tja jammer.

Maar ik had dit mooie werkje en samen met de gebloemde kant van het gekochte kussentje heb ik er een - nieuw - kussentje van gemaakt. Met rits. Het is wel zo dat het geborduurde deel wel vrij stijf en stug is, zeker ten opzichte van de stoffen achterzijde. Dus of het helemaal geslaagd is...blijft wel het feit dat het borduursel super mooi is gemaakt.

Hulde aan de maker!

Op Koningsdag heb ik deze verkocht aan een mevrouw die mijn kussentjes erg leuk vond...samen met het kussentje met het hertje....recyclen ten voeten uit. 
Met de opbrengst hoop ik nog veel vergeten borduurwerkjes en stofjes een tweede kans te kunnen geven.
XX L

Geen opmerkingen:

Een reactie posten