woensdag 1 april 2015

Tasje om van te eten?

In de kringloop een aantal placemats gevonden in een geblokt roze ruitje. Ik heb ooit al een keer een tas gemaakt van placematjes. Dus bij deze dacht ik ook aan een tasje. Wat randen afgeknipt, dubbel gestikt onder de naaimachine....die konden mooi dienen als hengsels. Het placematje wat geknipt in twee gelijke delen. Nog best lastig want het ruitje was toch wat scheef. Dan de hengsels vastgemaakt aan elk van de delen. De placemat had een gladde kant en een stoffen onderzijde. Ik heb de stoffen zijde als de buitenkant van het tasje genomen. Dat ziet er toch iets strakker uit.

Zo in het maak proces komen er steeds weer vragen op. Zoals "wat zal ik er op doen als versiering?".
Ik was al bezig met een vilten hertenkopje te maken. En nadat ik deze aan elkaar had gemaakt met rijgsteken, heb ik dat op een deel van het tasje gestikt met een rood garen. Daarna de zijkanten dichtgemaakt en klaar is het tasje. Niet echt een tasje om veel in te doen, dus meer geschikt voor kleine jongedametjes.
Dus waar eerst van werd gegeten kan nu iets in worden gestopt en mee worden geshopt!


Heb nu nog drie placematjes over...ik twijfel over een kleine productielijn. Nog drie dezelfde tasjes of toch allemaal verschillend maken?
Wil jij een tasje hebben om mee te shoppen? Stuur me een berichtje / reactie. Tasje is circa 20 cm hoog en 23 cm breed....hengsels niet meegerekend.

Het borduurwerkje met het hertje is af, deze moet ik nog even wassen en dan de volgende stap bedenken....wat gaat het worden?

Hou jullie op de hoogte!

XX L

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen