maandag 11 mei 2015

Flower Power Bollie

Ben niet echt goed in haken, maar vind het wel leuk om te doen. Ik ben al dik een jaar bezig met het haken van Granny Squares. Die lukken me aardig nadat ik ook de stap voor stap tutorial had gevolgd van Karin Robberse klik hier. Maar goed voorlopig heb ik nog niet genoeg voor een deken....

Zo af en toe probeer ik wat anders, met en zonder succes.

Laatst kwam ik op een site een "bollie" tegen. Ha ja de naam doet niet vermoeden dat het over haakwerk gaat! Maar op deze deze site van Haak en Maak zie je de "bollie".  Ik heb er een gemaakt met de bolletjes katoen die ik onlangs had gevonden in de kringloopwinkel.


kringloopgelukjes

Had niet helemaal de geschikte kraaltjes liggen. Beetje te klein, maar weer andere waren te groot. Mijn "bollie" was snel klaar. Hier zie je het resultaat.



Tijd voor een tweede. Nou was ik op de site van Haak en Maak gekomen via een overzichtssite met voorbeelden van gehaakte sleutelhangers. Daar viel me nog een leuke sleutelhanger op met wederom een leuke naam "flower power". Die zag er leuk uit. Vond de start/uitleg van het haakwerkje wat lastig dus toch even teruggegrepen naar de tutorial van de "bollie". Om het haakwerk iets mooier te laten doorlopen bij kleurwisseling heb ik wel ervoor gekozen om weer de tips op de site van Karin aan de Haak te gebruiken. Ook voor aan- en afhechten heeft ze op haar site handige tips staan. Dus een beetje van beide gemixt tot mijn maaksel. Dit keer niet met kraaltjes...gewoon lekker Hollands!

XX L




Geen opmerkingen:

Een reactie posten