zondag 3 mei 2015

Fly like a bird



Vogeltjes....in het voorjaar wordt je wakker van hun gefluit. Vaak een teken dat de lente is op komst is...tijd om te gaan nestelen. Hoe druk kunnen die beestjes toch zijn. Als ik met mijn hondje door het bos loop dan hoor je ze goed. Heerlijk. Ik vraag me dan tijdens de ( dagelijkse ) wandeling af waar ze het toch over hebben met elkaar. Zullen ze mij of mijn hondje herkennen? Mijn hondje vind vogeltjes ook leuk, met name om heerlijk te rollebollen door de uitwerpselen van deze gevederde vrienden.

Ik kwam dit mooie vogeltje tegen in de kringloopwinkel. Mooi geborduurd in geweldige, heldere kleuren borduurwol. Kijk eens naar het mooi heldere blauw. Het vogeltje kon mij helaas niet vertellen wie hem / haar zo mooi had geportretteerd. Jammer.
Maar dit werkje verdient een mooi plekje dus ik heb het ingelijst in een rode sweatstof. Simpel en recht, het donker groene van het borduurwerkje mooi zichtbaar gelaten. Ik had nog een oude retro kussensloop liggen in mijn bak met stofjes. Een groen ruitje en een klein bloemenmotiefje. Hiervan heb ik de achterkant van het kussen met een zogenoemde hotelsluiting gemaakt.

hmmm had het wel mogen strijken
Ik volg wat blogs en ook de blog van By Miekk. Op haar andere website Sewnatural kwam ik deze handige tutorial tegen voor het maken van een Hotelsluiting - By Miekk
* het strijken uit de tutorial heb ik duidelijk overgeslagen. Ik heb een hekel aan strijken...dat blijkt!
Zeker de moeite waard om haar site te bezoeken. Je kan zo online leren haken, naaien etc.

Binnenkussen erin en het vogeltje heeft een nieuw stekkie gevonden.

XX L

Geen opmerkingen:

Een reactie posten