woensdag 6 mei 2015

Onderbroekenlol

Enige tijd geleden gaf mijn zus mij een lapje stof. Het was een klein rond lapje met het stripfiguurtje Snoopy. Ik ben dol op heel veel wat met Snoopy te maken heeft. Dat is al heel lang zo en dan wil je eigenlijk daarvan alles wel hebben, dus ook dit kleine lapje deed mijn hart smelten. Dus ik was blij met dit lapje. Het lag een tijdje in een mand, totdat ik een idee kreeg. Ik had wat plastic tafelzeil gekocht en zoals ik al eerder met een tasje had gedaan besloot ik wat lapjes stof in te lijsten. Eerst een hartjesvorm geknipt. Plaatje erop genaaid met de goede kant op de binnenzijde van het tafelzeil. Het rondje voorzichtig uitgeknipt en je plaatje komt weer te voorschijn.
In de vorm van hartjes genaaid. Met een mooi lintje eraan. Niet zo heel moeilijk. Lekker met de naaimachine, iets afstekend kleurtje garen gebruikt in een langere steeklengte. Halverwege wat vullen en verder dichtnaaien. Soms heb je lintjes in een truitje of shirtje zitten, deze knip er eigenlijk altijd uit. Voor je het weet loop je rond met een zo'n lintje uit je shirtje. Ik bewaar ze en zoals je ziet heb ik ze hier voor een deel hergebruikt. Bij onder andere het Snoopyhartje ook als omlijsting van het rondje.
Met wat andere lapjes hetzelfde gedaan. bij de dunnere stofjes ga ik de volgende keer het stofje eerst verstevigen...dat geeft een iets mooier resultaat.




Je vraagt je misschien af wat titel en het maken van deze hartjes creaties met elkaar te maken hebben? Nou....dat kwam zo; ik stuurde mijn zus een Whatsappje met een foto om het resultaat te laten zien. Er kwam een leuke reactie en een hoop smileys terug...ze vroeg me of ik wist waar het lapje vandaan kwam? Haha je begrijpt nu misschien de titel!

Typisch geval van onderbroekenlol maar ook ban optimaal hergebruik!

XX L

Geen opmerkingen:

Een reactie posten