zondag 24 mei 2015

Speldenprikje uitdelen

Ik heb zo'n magnetische speldenkussen. Zeker handig, maar niet echt leuk om te zien. Al surfend via allerlei blogs op het internet kwam ik op de site van Molly and Mama uit waar een leuk speldenkussen stond.
Met een tutorial. Wel iets te zoet naar mijn idee. Ik heb daarom het bovenste deel aangepast naar eigen smaak. Hiervoor dan weer ideetjes opgepikt van de genoemde site.

En toen samengevoegd naar deze creatie.


Het geheel is van vilt gemaakt. Dat werkt zeer gemakkelijk. Ik heb gekozen voor rood voor de onderzijde en zijkanten, bruin voor de haren en een crèmekleurige voor het gezichtje.


Had gelukkig voor het gezichtje zo'n huidskleurtje beschikbaar. Ooit een keer een setje vilt van de Hema gekregen in bruintinten. Ter verzwaring heb ik er een klein zakje met droge rijst in gedaan samen met wat vulling. Zoals je al eerder hebt kunnen lezen haal ik mijn vulling meestal uit oude knuffelbeesten. Mondje en oogjes waren nog best lastig...er moest toch wel een leuke expressie opkomen. Het strikje had ik ergens nog van bewaard en deze kwam echt mooi van pas.

Het rare is wel dat ik de spelden niet in het gezichtje pin, maar toch meer in de haartjes. Ondanks het feit dat ik er best van hou om een (spreekwoordelijk bedoeld!) speldenprikje uit te delen!

XX L

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen