dinsdag 28 juli 2015

Beetje retro...

Het is al weer een tijdje gelden sinds ik een bericht heb geplaatst. Maar ondertussen echt niet stil gezeten. Het haken heeft mijn voorkeur. Ik had wat bolletjes katoen verzameld tijdens mijn kringloop speurtochten. Blijft altijd leuk. Buiten dat het goedkoop is, maak je ook weer de afvalberg kleiner. Ik kwam bij toeval op deze blog en daar staan leuke patroontjes op. Zo stond daar een patroon van een hexagon tasje. Dat leek me een leuk idee voor de bolletjes.


Na wat rondjes te hebben gehaakt kwam het hexagon gedeelte en dan ook nog in een doorgaand haaksysteem. Even een puzzel. Mijn werk lag even een tijdje stil. Ik had maar een bolletje zwart, wist niet meer van welk merk. Dus uiteindelijk toch maar nieuwe zwarte bollen katoen gehaald. Ik kon weer verder en hopla daar had ik al een flinke lap klaar. Weer lag het haakwerk even stil. Ik zat nu met de uitdaging van hengsels, de afwerking van de bovenzijde. Mijn hersenen kraakte...ik wist het even niet meer.

Maar ik wilde perse het tasje afhebben dus ik ging weer met volle goede moed aan de slag. Ik had eerst het plan om ronde bamboe hengsels te gebruiken...maar via wat forums kwam ik er achter dat dat niet zo een goed plan was bij een rechte lap. Gelukkig had ik een hele (maar dan ook hele) tijd geleden een (foeilelijk) tas op de kop getikt bij mijn favoriete kringloopwinkel. Puur en alleen voor de hengsels. En die kwamen nu mooi van pas.
De bovenzijde van het haakwerk voorzien van een gehaakte zwarte rand om het geheel weer recht te krijgen. Toen een leuke geruite lap stof gepakt en deze aan de bovenzijde verstevigt. Hieraan heb ik ook de hengels gemaakt. Deze heb ik eerst voorzien van korte verstevigde lapjes stof. Vervolgens vastgemaakt aan de rode geuite stof.


wie wat bewaard....
Het geheel aan elkaar genaaid om mijn oude vertrouwde naaimachientje.
Ik moet zeggen...ik ben trots op het eindresultaat.

 
Een beetje retro....een beetje terug in de tijd. Heerlijk!
XX L

2 opmerkingen:

  1. Yeah!!! Ik ben je eerste volger! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi was even uitvogelen....maar het is gelukt! Leuk dat jij mij volgt ;-)

      Verwijderen