dinsdag 12 januari 2016

Steken laten vallen

Geloof het of niet, maar ik ben begonnen met breien. Dat valt nog niet mee. Met name als je steken laten vallen is het erg lastig om te herstellen.

Ik begon met een sjaal in patentsteek. Ik heb hiervoor naalden 6 gebruikt en ik heb het garen Tweed van de Zeeman gebruikt. Daar zit wat wol in en verder acryl, maar is door de wol ook lekker warm. Ik heb gekozen voor de patentsteek omdat dat een mooie grove ribbel gaf, lekker zacht en wat elastisch is, maar zeer zeker ook een strakke rand geeft.
Ik heb het beginstuk wel 3 maal uitgehaald, daarna voorzichtig en aandachtig doorgebreid. Helaas toch nog een paar steekjes laten vallen. Maar al met al heel tevreden over het eindresultaat.
Ik heb veel gekeken op YouTube, met name op deze site van Handwerkles Ze heeft veel tutorials op YouTube gezet met een duidelijke uitleg. Er staan zelf patronen op haar site.




Met het hondje op schoot, was het niet erg om te breien. Zelfs wel gezellig en knus zo.

Helaas is de patentsteek erg moeilijk terug te breien naar je fout toe, althans ik kon het niet echt vinden op het internet hoe dit het beste was op te lossen. Haken is wat dat betreft toch makkelijker. Je trekt de draad uit tot waar je de fout heb gemaakt en je houdt eigenlijk altijd wel een goede lus om je haakwerk weer verder te vervolgen.


Ik dacht de eerste keer dat ik een steek liet vallen....oh ik trek de draad uit en ik kan weer verder....nee dat was niet handig van mij. Steken laten vallen is niet erg....maar bij breien wel.

XX Lin




psje....de sjaal was soms gewoon te warm voor zoonlief, maar hij is er wel blij mee.






























2 opmerkingen:

  1. Vooral bij de patentsteek mag je geen steken laten vallen! Gewoon recht of averecht, dat valt nog wel mee, hoor :-) Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Joke, dank voor je berichtje...tja breien is nog best lastig en dan begon ik ook nog een moeilijk met de patentsteek. Aldoende leren we....toch/

      Verwijderen