dinsdag 14 juni 2016

De tijd vliegt en soms moet je landen

Een blog bijhouden is nog geen makkelijke taak, de tijd vliegt en soms vlieg je mee in de waan van alle dag en de sociale media. Ik merk dat je soms je tijd "verdoet" met surfen over Instagram, Printerest en het internet. En gelukkig heb ik dan geen Facebook....
Voor je het weet is er zo weer een tijd verstreken en ben ik weinig productief geweest.


Ook qua werk heb ik het gevoel dat het soms meer uploaden, downloaden en registreren is, dan dat er daadwerkelijk over iets wordt nagedacht.

Soms merk je dat je dan even weer moet landen. Ik zie het ook om mij heen. Er worden lijstjes gemaakt, zaken van lijstjes afgestreept. Apps geplaatst om je dataverbruik te registreren....alles om rust in het hoofd te krijgen.

En dus heb ik een landing ingezet. Ik wil dus eigenlijk iets minder "zinloos" op het internet zitten en meer productief zijn. Mijn blog had ik al verwaarloosd...ja alweer!
Echt landen wordt het denk ik niet, dat is ook vrijwel onmogelijk denk ik om zonder internet te leven. Bankieren, verzekeringen en allerlei administratieve zaken gaan toch via het grote wereldwijde web. Dus heb ik gekozen voor een beetje zweefvliegen. Genieten van de kleine dingen om je heen en het luchtruim op een rustige manier ervaren.

Vandaag ga ik starten met het opruimen van ons (zolder)kamertje, waar onder andere heel veel handwerkspullen van mij liggen. Op de echte zolder werken we vanuit huis. Het kleine kamertje is ingericht als een soort opslag voor de rest van onze spullen. En daar is het vol, te vol en ik merk dat ik daar het overzicht kwijt ben geraakt. Dus voilĂ  ik ga er wat aan doen!

Ik hoop dat de spullen niet al te veel door het kamertje vliegen - ik vrees stofwolken des te meer - en dat alles weer veilig een mooi landingsplekje krijgt. En wellicht ook maar wat weg doen. Misschien dat ik nog een kleine pagina op mijn blog erbij maak met spulletjes die ik weg wil doen.

XX L


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen