woensdag 24 augustus 2016

Ik en amigurumi haken....nee toch?



Ik vind het supermooi als mensen al die amigurumis haken. Ik kan er verlekkerd naar kijken. Maar zelf doen? Nee dat dacht ik niet in mijn vingers te hebben. Dat getel en dat gefriemel. Ik durfde mij er niet aan te wagen.

Totdat ik zo'n toffe bolletjeslinger zag staan in "Haak je Happy" van Lisanne Multem ( Draad en Praat )
Ik ben toen aan de slag gegaan met het garen wat ik een goodiebag had gekregen. Het is het garen van ByClaire nummer 1 in een heerlijke appeltjesgroene kleur. En dus een mooie gelegenheid om het garen en het patroon uit te proberen. Het patroon is fijn beschreven en ik ging best goed. Het meerderen lukte en met een steekmarkeerder kwam ik niet in de knoop met het tellen. Maar ja dat minderen wat een gepriegel en waar steek je in. Dat bleek ik verkeerd te doen. Dus dat heb ik aangepast en toen kwamen er - voor mijn doen - redelijke bolletjes uit.

Maar of ik echt het rondhaken in de vingers ga krijgen...ik weet het niet. Maar ik blijf het zo tof vinden.

Dus wie weet...

XX L


Psje Hieronder een foto met de bolletjes, zoals je ziet de bovenzijde ziet er strak uit, maar ja die onderzijde (het minderen) is nog een beste uitdaging. Ik had het achterste lusje moeten insteken en niet de voorste...als je begrijpt wat ik bedoel ;-) Maar goed de slinger is wel afgekomen en hangt!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten