maandag 19 september 2016

Altijd leuk om iets weg te geven....

Op Instagram kom je regelmatig een give-away tegen. Altijd leuk om aan mee te doen. Soms eigenlijk nog leuker om gewoon lekker mee te doen of om het te winnen voor een ander. Ben nog niet zo'n gelukkige winnaar, maar ach dat maakt me ook niet zoveel uit. Dat je mee kan doen is al een feestje op zich, iemand geeft toch maar zomaar iets weg. Dat is toch lief?

Ik geef ook graag. Zo was er laatste een geboorte van een mooi klein jongetje. De ouders hadden de wens al langer, maar soms wil het om wat voor een reden dan niet lukken. Dat komt zo herkenbaar over, dat je dan al gauw zó blij bent voor de ouders -dat er nu een klein mensje in hun gezin mocht komen- dat je dat geluk nog wilt versterken door een kleinigheidje te sturen. Een kaartje is uiteraard ook een mooi gebaar. Maar ik wilde wat extra doen. Ik had een leuk pyjamaatje gevonden, gewoon bij de Wibra - maar zeer hip en van deze tijd.
Ik bedacht me om een pyjama opbergzakje te maken in een hip blauw stofje. Zo kan je de pyjama mooi opbergen en de kleur van de pyjama maakt dan ook niet zoveel uit ;-)


bovenaan de stoere maar toch lieve print van de stof

Ik had op het internet een leuke en simpele handleiding gevonden. Ze noemt het zelf een poepsimpel zakje...en de tutorial kan je hier vinden klik hier
Ik had een keer wat patroonpapier met ruitjes van Singer gevonden in de kringloop. Ik vind dat echt nostalgisch patroonpapier. En ideaal voor een recht patroon, zo uit de losse pols een rechte lap knippen. Ik vind dat wel lastig.
ik heb het formaat van het opbergzakje
 iets kleiner gedaan dan de maat die hier staat



Het zakje was zo klaar. Ik ben niet echt superhandig op de naaimachine, mijn inzichtelijk vermogen is soms wat lastig, maar goed ik geeft niet snel op en meestal lukt het wel redelijk. Zeker met een fijne foto tutorial.

Mijn lockmachine deed wat lastig (later weer kunnen herstellen dus probleem is opgelost).
Hierdoor trok de zijnaad wat bij het tasje wat ik als cadeautje had gemaakt. Maar met wat strijken toch redelijk glad gekregen. Een leuke zigzag over de recht naad gedaan...staat net even wat leuker.

Koord erdoor heen en de koordstopper geplaatst, het pyjamaatje erin en klaar was het cadeautje. Hiernaast zie je een fotootje van het geheel. Die pyjama is ook zo tof he?

Ik heb al een heel lief berichtje gehad dat de kersverse ouders er erg blij mee waren. Daar doe je het voor hé?


Ik had nog een restje over en heb daar nog een opbergzakje van gemaakt. Deze is ietsje kleiner. Deze geef ik van de week weg. Mijn eerste echte give-away. Best spannend. Toch altijd afwachten of men het leuk vindt wat je hebt gemaakt. Het blijft handwerk hé!
Je kan hieronder mee doen of op mijn Instagram account. Meedoen kan tot en met zaterdag 1 oktober a.s.

Winnen is leuk, maar weggeven is eigenlijk leuker!

XX L

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee en cadeautje. Ik had al zo'n vermoeden voor wie je het had gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor het compliment. Ha ja als je ook Instagram zit, dan was de link snel te maken hé.

      Verwijderen
    2. Ik zie overigens nu wie achter Studio 92 blog zit....wist ik niet!

      Verwijderen