maandag 26 september 2016

Gezellig samenzijn en back to my roots....

Zaterdag 24 september 2016 ging ik op pad naar de By Claire Fair, welke werd gehouden bij Nijhof Baarn.

De winkel is van origine een hout/bouwhandel en inmiddels uitgegroeid tot een groot woonwarenhuis maar nog steeds met allerlei bouwmaterialen. Het heeft zelfs een La Place restaurant, je kan je er dus prima een dagje vermaken. Ze verkopen heel veel leuke merken, zoals Blond Amsterdam, Rice DK en noem maar op.

In een deel van de winkel, op de begane grond heb je een creatief gedeelte. Hier verkopen ze allerlei haak- en breiboeken, maar zeker ook andere creatieve boeken. Verder dan een klein assortiment haak en breinaalden. Niet zo uitgebreid als in de meeste haakwinkels. Maar tevens behoorlijk wat bolletjes wol. Naast de By Claire garens, is er onder andere Hooked Zpageti en Cantania te verkrijgen.

In dit gezellige gedeelte werd de By Claire Fair gehouden. Claire Boeter - beter bekend en te vinden onder de website By Claire - hield deze fair om haar nieuwste boek "Klein Haakgeluk" te presenteren en haar agenda. Dit had ze al gedaan bij Wolplein in Zaltbommel en bij Echtstudio in Alphen a/d Rijn. Maar deze locatie was voor mij lekker dichtbij. En vlakbij het dorp Laren, waar ik ben geboren en opgegroeid.


De creatieve hoek van de winkel was ingericht met allerlei heerlijke haaksels en stoffen uit het boek en uit de agenda. De patronen in agenda in het nieuwe boek zijn dus niet hetzelfde.
Hieronder een kleine impressie van wat er op de dag te zien was. Echt dat ziet er toch geweldig uit!



De haak- en naaiwerken die in het boek staan zijn gericht op kleine kinderen / baby's maar zijn zeer zeker toepasbaar voor jezelf. Het mooie deken is zeer favoriet bij vele dames -zonder kinderen of met grote kinderen- op Instagram. Ik moet zeggen dat ik het jurkje met het gehaakte pasje super vind. Ik denk erover om er een versie voor mijzelf van te maken.
Het boek is zeer smaakvol samengesteld, supermooie foto's, duidelijke patronen. En ook al oogt het kleurrijk, aanpassen in naturelle tinten is heel gemakkelijk. Alles is gemaakt met de verschillende By Claire garens en stoffen.

Op zo'n dag kom je veel gezellige haaksters tegen. Ik had met een aantal dames -die ik alleen maar kende van Instagram- afgesproken. En dat was super gezellig, een feest van herkenning! Zo leuk om op deze manier ze te ontmoeten.
Ik heb een heerlijk kopje thee gedronken, met een totaal onbekende dame gesproken over de magische ring. Waar kan je druk mee zijn op zo een dag hé?

Ik heb me ingehouden en alleen het boekje "Klein Haakgeluk" aangeschaft. De nieuwe kleuren van de Softmix van By Claire komen pas deze week uit! En daar zitten mooie tussen hoor klik hier voor inspiratie dus daar wil ik zeker nog iets mee gaan doen.

Ik moet zeggen, in de agenda staan ook leuke patronen (ik meen 3) en hierbij viel er één enorm in het oog;
Deze gehaakte tas...het spookt nog door mijn hoofd. Ik denk dat ik de agenda maar ga aanschaffen hihi.
Want kijk even goed, dit is toch wel een hele leuke tas. Ik gebruik zelf een elektronische agenda...en ik zou het bovendien zo zonde vinden om er in te schrijven. Dus als ik hem aanschaf is het om mijn groeiende (haak- en brei)boekenverzameling aan te vullen.




Bij mijn bezoek aan Claire nam ik iets mee. Claire was onlangs jarig geweest.
En dan is een klein aardigheidje best leuk om te geven.

Ik had bij de Wibra een zeer leuk pastelkleurig bakblik gekocht (2,-) en deze gevuld met heerlijke chocolade cakemix van de molen (Molen Den Olden Florus - Terschuur) bij mij in de buurt.
Leuk ingepakt en voorzien van een strik ziet het er toch super uit!
Al zeg ik het zelf.




Na verloop van tijd ging ik langs bij mijn vriendin die woont in Laren. Hier ben ik 50 (!) jaar geleden geboren en heb er tot ongeveer mijn 21ste gewoond. Mijn ouders nog iets langer, maar die wonen nu elders.
Een mooie omgeving. En zo af en toe is het heerlijk om even terug te gaan naar mijn roots. Wel enorm veranderd qua sfeer dan in mijn jeugd, maar zoveel plekjes zijn nog zo leuk om te bezoeken. De Theetuin in Eemnes bijvoorbeeld. Maar Nijhof Baarn is dus erg leuk om te bezoeken. En de markt op vrijdag(volgens mij nog steeds in de middag) vind ik altijd wel leuk om eens in de zoveel tijd te bezoeken.

Kortom het was een zeer geslaagde dag. Gezellig samenzijn met nieuwe en "oude" vrienden/vriendinnen.

XX L





2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke impressie van je dag! Het is echt gezellig om op zo'n ongedwongen manier mensen die je 'volgt' op IG daar te zien en vond het erg leuk om jou eens in het echie te ontmoeten!! We zijn vlak bij elkaar opgegroeid, alle locaties die je noemt, ken ik ook! Wie weet tot een volgende keer!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Maddy, vond het ook erg leuk om jou en de anderen te ontmoeten. Wie weet tot gauw. Misschien een haaksessie in de Theetuin in Eemnes ;-) Lieve groet, Linda

      Verwijderen