dinsdag 6 september 2016

Haken....wat een heerlijke bezigheid

Dat ik ooit niet eerder ben begonnen met haken....ik kan het me nu niet voorstellen. Ik vind het echt superleuk om te doen. Het is nog een heel avontuur hoor. Je moet toch het juiste bolletje wol bij je projectje kiezen. Al gaande weg kom je soms wat hobbels tegen. Soms is het uithalen en weer opnieuw beginnen. Dat is niet altijd even leuk, maar het hoort erbij.

Denk dat veel haakster ook wel een soort doorzettingsvermogen hebben om het toch echt af te krijgen. Heel soms is het beter om het geheel uit te halen en een nieuw patroon te kiezen. Ik zie dat ook regelmatig op Instagram....niet goed, niet tevreden? Uithalen!

Mijn inspiratie vind ik in een stapel haakboeken - die langzaam maar gestaag groeit. Wat zijn er toch leuke boeken te krijgen!
Via You-Tube kijk ik ook filmpjes over steken. Verder volg ik veel haaksters op Instagram die vaak ook een blog hebben...soms met gratis patronen. Soms met betaalde patronen - maar die prijzen zijn heel redelijk en je krijgt er een fijn garenadvies bij. Altijd handig. Hoewel ik me er niet altijd aan hou!

Niet alles wat ik maak vind ik een succes. Merk wel dat naarmate je meer haakt, de keuze voor een goede bol wol sneller wordt gemaakt dan voor een goedkope versie uit een grote discountwinkel als Action of Zeeman. Maar voor als je begint snap ik dat je niet gaat voor al te dure wol. Dat doe ik ook nog niet echt. Sommige wolletjes en bolletjes zijn echt supermooi maar ook wel aan de prijs.

Zoals in een blogbericht eerder had ik bij Echtstudio in Alphen a/d Rijn een aantal bolletjes gekocht en gekregen. Het is echt een hele mooie en fris opgezette winkel met een groot assortiment. Ook worden er regelmatig workshops gegeven.

Voor rond de Eur 2,- heb je al een mooi bolletje Cotton 8 (50gr - 170 m)

Van deze bolletjes heb ik een omslagdoek uit Puur Haken gemaakt. Het is de zomersjaal. Ik heb de voorgeschreven bolletjes gebruikt. Scheepjeswol Cotton 8. Ik had 3 bolletjes blauw en 1 bolletje grijs voor de rand nodig.


Redelijk goedkoop in de aanschaf. Zelf had ik misschien een extra bolletje blauw erbij gewild. Bovendien vond ik het patroon nog best lastig. Ik kwam ook net uit met de draad. Maar ik ben wel heel blij met mijn sjaal. Ik draag hem graag op mijn (nep)leren grijze jasje. Dus ik ben zeer blij met het resultaat.

Het Puur Haken boek had ik als E-book in de iTunesstore aangeschaft. Ik had nog wat tegoed staan dus ik dacht dat is handig. Maar ik prefereer toch liever een "echt" boek. Is ook zo fijn om naar te kijken. Maar voor het patroon volgen maakt het niet veel uit.

Ik ga de sjaal zeker nog een keer maken, wellicht van een andere bol wol. Maar goed ik heb nog zoveel haakprojectjes die ik ook wel zou willen doen.

Want haken....dat is echt een heerlijke bezigheid !

XX L




























Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen