zaterdag 15 oktober 2016

Je gaat naar een feestje en je neemt mee....

Als je naar een feestje gaat dan neem je iets mee. Althans dat hoeft natuurlijk niet, maar het is leuk om iets weg te geven. Dat hoeft niet groot te zijn. Iets lekkers mag ook altijd. Maar soms wil je een creatief cadeautje geven. Dus toen ik was ingeloot om aan het Haakfeestje van Mabel en Frederika Crochetaddict deel te nemen ging ik aan de slag. Wel wat later dan ik had gewild. Maar soms werk ik ook beter onder een deadline ;-)
De dames kregen echt fijne, lekker, mooie en bijzondere cadeaus...want een hoop lieve & creatieve mensen zijn er toch.

Ik kocht stof, geplastificeerd katoen, ritsen en garen in een heerlijke roze kleur.

Op Instagram postte ik een foto hiervan -
in het zwart-wit - anders hadden ze het direct
geraden voor wie het was!
Ik had een nieuw patroon gevonden. Best een uitdaging want als het niet lukt wat dan? Maar ik had een kleine proefversie gemaakt en ik zag dus waar ik op moest letten.
Het patroon heb ik van Pinterest gehaald, maar kan je ook hier vinden op de site van Peggy Sew. Ze heeft 5 maten in een patroon gezet en een hele fijne tutorial in foto's erbij geplaatst.
Ik heb de rozenstof verstevigd met vlieseline. Dan is de binnenzijde ook wat strakker. Als je een rits in kunt zetten dan ben je al een heel eind op weg.

Om het geheel af te maken ben ik bij Maddy Kuijper van Maakhetff te rade gegaan. Ze maakt hele mooie steekmarkeerders maar ook armbanden en nog veel meer met Miyuki delica's. Dit zijn hele fijne kraaltjes, waar ze het geduld voor heeft. Ik had haar al een keer eerder een paar mooie steekmarkeerders laten maken van mijn favoriete stripfiguurtje Snoopy. Dat was een nieuwe uitdaging voor haar, maar het is echt geweldig gelukt en ik heb ze lekker tussen mijn Snoopy-verzameling gezet.

Ik vroeg haar om de steekmarkeerders met het theekopje, want die wilde ik aan de etuitjes voor de dames hangen. Maar ze adviseerde mij om toch een slagje kleiner te nemen en ze ging voor mij aan de slag. Je kan de kleur bloemetjes laten aanpassen....maar hé de dames houden van roze, dus de keuze was snel gemaakt.
Ik zou haar een week later treffen op de By Claire Fair in Baarn ( zie het verhaal hierover op dit blogbericht klik hier ) waar we elkaar voor het eerst troffen in levende lijven. Wat een gezellig mens!
Ik was er super blij mee het zou het cadeautje super af maken en dat deed het ook.


Maar wat dom van mijzelf. Waarom had ik er nou niet eentje voor mezelf genomen? Ik geef eigenlijk altijd weg wat ik zelf leuk vind. Maar toen Maddy dit in de gaten had, kreeg ik van haar een mooie steekmarkeerder/etuihanger cadeau via de post. Zó enorm lief! Ben er heel blij mee, ik ga nu een etui voor mezelf maken met zo'n mooie hanger eraan is dat gegarandeerd leuk.

blij...heel blij met mijn hangertje
En als ik dan de tijd neem om achter de naaimachine te zitten, maak ik wellicht nog een etui voor een give-away. Als je er dan een hanger aan wilt, kan je deze dus verkrijgen bij Maddy.

XX L

3 opmerkingen:

  1. Jee...ben er gewoon een beetje stil van, dankjewel voor je lieve woorden!! Ik vond het erg leuk om te doen voor je (ook die snoopy steekmarkeerders, was echt een leuke uitdaging :-)) en je hebt zelf prachtige etuitjes gemaakt! Dat zijn toch vaak de leukste kadootjes, heel goed dat je er nu ook een voor jezelf maakt!! ..enne ik vond jou ook een leuk mens hoor :-)! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het theepotje is echt onwijs gaaf!! En je tasje is ook super! Ik ben er enorm blij mee!! En... hij gaat altijd met mij mee! Ik heb haar tot make-up tasje gebombardeerd... En ik ga nergens zonder mijn make up. ;) Ik heb al veel complimenten gekregen over je mooie tasje met hanger. Liefs, Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super bedankt voor je mooie kadootje!! Ik ben er supe blij mee! Ik heb nu voor al mijn haakspullentjes een etui! Hoe handig! Ik raak niks meer kwijt,...en mijn meiden? Die zijn stiekem heel jaloers op mama haar mooie etui! Liefs Mabel

    BeantwoordenVerwijderen