dinsdag 15 november 2016

Mooie bolletjes - fijne patroontjes

Van de week had ik mijn (tweede) zomersjaal uit het boek Puur Haken van Maaike van Koert afgemaakt. Dit keer niet in katoen zoals ik al een keer eerder had gedaan. Maar met een heerlijk zacht garen van Drops Meriono Extra Fine. Je hebt een aantal mix kleurvarianten en een groot aantal uni kleuren. Ik heb gekozen voor een grijsmix (kleurnr 04) en een okergeel (kleurnr 30) voor de rand.
Echt heerlijk haken. Het kruipt wel iets in elkaar, dus toen ik een eindje op weg was heb ik toch haaknaald 4 en een half omgeruild voor een haaknaald nummer 5. Hierdoor kwam mijn rand in de okergele kleur met 1 bol niet volgens het patroon, maar ik ben super tevreden. ik heb er een leuke blouse bij gevonden in een denimblauw met stippen in een tweedehands kledingwinkel. En ik vind de combi zeer geslaagd.



Nu op naar een volgend project. Ik heb al behoorlijk wat bolletjes en ideeën voor projectjes en projecten liggen. Maar ja waar moet je dan beginnen. Zal ik een beetje opnoemen wat ik nog graag wil doen?

Ik heb nog wat kleine schattige proefbolletjes gekregen van Fonty en van Borgo di Pazzi, deze mag ik testen. Dus wellicht daar al een stukje mee breien of wat haken?


Maar ja ik had onlangs deze mooie bolletjes aangeschaft en eigenlijk wil ik daar ook mee aan de slag. Het haakpatroon en de wolletjes van Rico en een leuk label zitten in één pakket en zijn te verkrijgen bij Wolcafe 

Of toch maar met twee bolletjes Juliagaren (de oude kleur lichtgrijs - dus het is dan fijn om die op te maken!) erbij pakken om een leuke sjaal voor mijn moeder te haken. Zij is binnenkort jarig, dus dat zou wel een leuk cadeau zijn. Ik heb het (koop)patroon van de Chique Sjaal van Draad en Praat al een tijdje liggen en ik zag bij iemand dat dat super mooi wordt met het Julia garen. Zij had wel 2 en een halve bol gebruikt, maar goed dat is even uitproberen.

Verder wil ik heel graag het beursje breien uit Vrolijk Handwerk. Een boek wat mede is geschreven door Bonthuishouden en Mooi van Draad
Er staan nog veel meer leuke handwerkjes in. Onlangs had ik deze leuke handschoenen geborduurd als cadeautje voor een bijna-jarige vriendin.



Oef en dan zal ik nog maar zwijgen over de andere projecten en wolletjes die ik nog heb liggen.
Voorlopig nog lang niet klaar met deze veel-te-leuke hobby!

XX L

2 opmerkingen:

  1. Je sjaal is echt schitterend geworden! En je keuzestress is herkenbaar hoor hahaha! Ik zag op IG al wat voorbij komen dus dat is inmiddels gelukt ;)
    Fijne dag!
    Liefs, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Wendy, dank je wel hoor voor je lieve compliment. Ja volgens mij had jij het al geraden waar ik nu mee bezig ben. Er zijn ook zoveel leuke dingen om te maken...soms weet je gewoon niet waar te beginnen.
      Lieve groet, Linda

      Verwijderen