maandag 7 november 2016

Onder een heerlijk warm dekentje

Ik zag al vaak een CAL voorbij komen. Een CAL is een Crochet Along project. Je krijgt elke week een stukje van een patroon en aan het einde wordt dat dan een mooi haakwerk. Via Instagram (of Facebook - maar dat laatste heb ik niet) zie je dan de vorderingen en de eindresultaten voorbij komen. Echt daar zitten zulke mooie haakwerken bij.
En toen kwam deze CAL voorbij, de DroomdekenCAL van Wolplein Het is een hele mooie deken, welke past in elk interieur en het patroon is geschikt voor beginnende haaksters.

Het garenpakket wat Wolplein adviseert is supermooi in de Phildar Partner, maar wel prijzig. Het is mijn eerste dekenproject en ik wilde ook niet dat het een hele dure deken zou worden. Ik wist ook niet of ik het vol ging houden. Een aantal andere haaksters gingen voor andere alternatieven.



En daaruit vond ik het Julia garen van de Zeeman wel het mooist. Zachte kleurtjes als roomwit, zachtroze, lichtblauw deden mij over de streep trekken. De kleurtjes Julia zijn wat zachter van kleur geworden dan ze eerst hadden en ik vind dat persoonlijk wel heel mooi. Met name de roomwitte kleur is enorm verbeterd! Gelukkig kon ik nog genoeg bollen krijgen. Moest er wel even voor fietsen, maar goed dat had ik er voor over.

En ik heb geen spijt dat ik eraan ben begonnen. Ik zit nu op week 6 van de DroomdekenCal en dat is dus op de helft. Er zijn nog 6 weken te gaan. Doordat het veel toeren zijn in dezelfde steek is het ook prima te doen en groeit de deken al gestaag. Je kunt zelf je tempo bepalen, de haakfilmpjes en de haakpatronen blijven op de site van Wolplein. Dus als je nu nog wilt starten, het is mogelijk en zeker de moeite waard.
Hier een klein overzichtje van de weken...ik heb ze niet allemaal gefotografeerd.


Het haken van de steken wordt uitgelegd in filmpjes en de haaksteken zijn niet moeilijk. Om het mooi recht te houden is het soms even zoeken naar de juiste haaknaald en is tellen tussendoor van je steken echt noodzakelijk! Ondanks dat ik los haak, heb ik in veel gevallen toch een wat grotere haaknaald gebruikt. Ik heb dit op gevoel en op zicht gedaan.

het resultaat tot en met week 6
Het is dus even afwachten of mijn deken niet al te veel uithangt. Maar goed ik lig liever onder een zacht dekentje als onder een plank.

XX L

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ha lieve Ingrid, dank je wel voor je lieve compliment! Groetjes Linda

      Verwijderen