dinsdag 22 november 2016

Verrassend mandje

Een paar weken geleden vierden mijn man en ik onze gezamenlijke 100ste verjaardag. Want allebei werden we 50 dit jaar. Een behoorlijke mijlpaal!
We werden verwend met allerlei leuke en fantastische cadeautjes. Waaronder een leuke draadmand gevuld met wortels, peen en uien. Kortom alle ingredi├źnten voor een heerlijke hutspot. Met worst! We hebben er al lekker van gesmuld.

Maar toen het mandje leeg was dacht ik wat ga ik daar mee doen. Op Instagram zag ik dat iemand van die leuke mandjes aan de muur had gehangen. Voila....dat ging ik ook doen. Boormachine, pluggen en schroeven maar.


Oepsie de randjes van het mandje liepen wat schuin. Kon ik er nu niks inzetten? Ik heb het opgelost door een paar oude leesboekjes erin te leggen. Met -bijna niet zichtbaar voor het oog- twee magneetjes onder de boekjes heb ik het schuine geprobeerd recht te maken. En deze leuke oude boekjes komen uit de kast bij mijn ouders. En als ware leesverslaafde destijds heb ik deze uiteraard gelezen.
Ik was zelfs zo leesverslaafd dat ik soms nog met mijn zaklamp onder de dekens verder las. Oh wat heb ik gehuild bij het lezen van "Alleen op de wereld" zelf bij de derde keer lezen kwamen de tranen.



Een leuk trendy hanglampje (kringloopvondst) eraan gehangen en wat leuke spulletjes erin gezet. Je ziet ook nog een oud fotootje hangen van mij en mijn man in onze verkeringstijd!




Hoe vind je mijn vrolijk gestreept beursje geworden? Patroon komt uit het leuke boek Vrolijk Handwerk. Het is gebreid...dat ging eigenlijk heel er goed. Ik wilde het beursje perse voeren. Dat is niet helemaal netjes gelukt want ja de beugel zit in de weg. Maar met een hoop geduld en een hele avond werk is het me redelijk gelukt. Dicht is het echt geworden wat ik hoopte. Ik heb een andere versiering erop gemaakt dan in het boek wordt aangegeven. Met een stukje vilt en een soort rozen knoopje.
Weer een leuk projectje om af te strepen van mijn lijstje.


Zal geen verrassing zijn dat ik al een volgend projectje op het oog heb!

XX L

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen