woensdag 7 december 2016

Een warme deken...

Onlangs wilde mijn moeder een mooie wollen deken naar de kringloop brengen. Pff gelukkig kon ik hem meenemen. Wollen dekens zijn hip en trendy en ik zag op Pinterest al heel wat leuke ideeën voorbij komen. Het plan was niet om de deken te gebruiken om onder te liggen...alhoewel zo'n wollen deken wel superwarm en lekker knus is. Het leuke van zo'n deken zijn de details. Vaak is de ene zijde licht van kleur met de donkere accenten en aan de andere zijde dan in kleur gespiegeld. Ook dat heerlijk label moest hergebruikt worden...jammer genoeg zat er maar één op.

de details....
....zijn zo tof!
Van mijn lieve (jeugd)vriendin kreeg ik een aantal mooie borduurwerkjes die zij had gevonden in de kringloopwinkel. Zo lief dat ze voor mij dat ook afzoekt. Het geheel lag al even te wachten op inspiratie en voilà daar was het idee. Bij de stoffenwinkel in ons dorp een aantal leuke linten gekocht. De borduurwerkjes zijn leuk maar niet echt om op te hangen....het moest toch echt wat anders worden. Heerlijk dat pimpen en recyclen. Voor de lege lijstjes heb ik denk ik nog wel een gegadigde!


Het kussentje is gemaakt met een hotelsluiting, dus lekker geen ritsen of knopen. Ik had nog twee binnenkussentjes liggen en die hadden nu mooi een bestemming gevonden. De een was iets kleiner dan de andere maar goed voor het kussentje maken is dat geen probleem. Ik heb wel mijn jeansnaald gebruikt op mijn naaimachine want met de gewone naald bleef deze te kleine steekjes maken...en hij stond toch echt op een langere steeklengte ingesteld. Maar al die pluizen plakken aan zo'n naald dat wil je niet weten. Naderhand toch de naaimachine iets moeten ontpluizen.
Het resultaat is heel leuk geworden. Ik heb er een voor mijzelf gemaakt. En uiteraard gaat de andere naar mijn lieve vriendin. Het leuke vind ik ook dat er een stukje van haar en van mij in zit.
Dit zijn ze geworden!

een voor mij en een voor mijn vriendin



Ik heb nog voldoende deken over om nog wat te maken. En ik heb nog drie leuke kleine ronde borduurwerkjes liggen. De volgende ideeën zitten in mijn hoofd...een aantal sleutelhangers, een etuitje en/of een tas. Dus ik kan nog even verder. Zo jammer dat de tijd soms ontbreekt om alles gelijk af te maken.
Ik hou van hergebruik en dit hergebruik heeft ook nog een tof verhaal. Het voelt als een warme deken!

XX L

1 opmerking:

  1. Wat een leuke kussentjes heb je gemaakt, Linda. Leuk om zo die deken van je moeder te hergebruiken. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen