dinsdag 20 december 2016

Mijn eerste CAL

Mijn eerste CAL (Crochet Along) is klaar. En ik ben best wel trots op het resultaat!


Ik had wel een vaker van dit soort CAL's / haakprojecten gezien. Maar ik zag altijd erg op tegen de uitvoering ervan. Zou ik het wel afmaken? Ken ik alle steken wel?

Maar toen kwam er een CAL voorbij bij Wolplein. Samen met Tessa van Riet (bekend van Woolytoons) was er een CAL voor beginnende haaksters gemaakt. De droomdeken. Klik hier voor alle uitleg over de deken.
En wat zag dat er heerlijk uit op alle plaatjes. De kleuren waren ook heel mooi gekozen in mooie naturelle Phildargarens. Prachtig. Maar omdat het mijn eerste CAL was en ik niet wist of ik het zou afmaken, vond ik het pakket wat ze aanbieden op hun site wel wat prijzig. Wel heel mooi, maar ja als de kans erin zit dat je deze niet afmaakt is het wel een dure aanschaf. Ik zag wat alternatieven voorbij komen, waaronder de Juliawol van de Zeeman.
Dus ik heb een mooie gebroken witte kleur uitgekozen en doordat het relatief grote banen zijn in 1 steek was het prima te doen. Het waren 12 weken waarbij er elke week een patroon werd vrijgegeven. Soms was het even puzzelen met de steek, maar door de fijne uitleg via de (YouTube) filmpjes kreeg ik het snel onder de knie.

En nu is mijn mooie droomdeken klaar. Ik moet zeggen het was echt heel leuk om te doen. Ben blij met het eindresultaat. Het is een heerlijke naturelle en mooie warme deken geworden.
Je kan nog steeds aanhaken. Klik hier om te komen op de site van Wolplein en vind dan al de haakpatronen. Wellicht dat ik nog een keer meedoe aan een CAL...er worden regelmatig nieuwe gestart. Maar vaak zijn van de oude CAL's de patronen terug te vinden op internet.

Hier nog wat foto's van mijn deken. Op Instagram vind je via #droomdekencal nog veel meer mooie foto's van haaksters die inmiddels klaar zijn met hun deken.






XX L

Geen opmerkingen:

Een reactie posten