dinsdag 13 december 2016

Test 1, 2, 3

Een tijdje geleden kreeg ik via Bert Noorderijk van BNAgenturen een vraagje. Of ik wat wolletjes van Fonty en Borgo di Pazzi wilde uitproberen.


Fonty
 
Borgo di Pazzi
Ik twijfelde eerst. Ik ben nog geen super ervaren haakster...en breien dat gaat wel maar ik vind het nog wel lastig soms. Uithalen gaat moeilijker bij breien dan bij haken.
Maar goed een haakgekkie is altijd wel blij met wolletjes en deze wolletjes zijn wel erg fijn.

 
Ik heb eerst de bolletjes van Fonty uit Frankrijk getest. Schattige bolletje Fonty Ombelle en hele leuke Fonty Tweed bolletjes. Bij de Ombelle had ik keuze uit lekkere opvallende kleurtjes. Bij de Tweed zaten er wat meer gedekte tinten bij, maar heel grappig is dat de Tweed hele leuke accentjes had in de kleuren die passen bij de Fonty Ombelle. Je zit het wellicht op de foto's maar de Tweed heeft dus heel veel kleuraccenten.

Bijkomend voordeel is dat de wolletjes van Fonty duurzaam worden geproduceerd. Zo zuiveren ze het water wat ze gebruiken in het maakproces via een natuurlijk systeem. In hun overige bedrijfsprocessen houden ze tevens rekening met heel veel zaken, zoals het aannemen van lokale mensen en nog veel meer. Meer hierover kan je lezen op via link

Wat ik er mee heb uitgeprobeerd vertel ik je zo, eerst wat foto's van de bolletjes.












Ik ben vervolgens wat gaan haken en breien. Van de Fonty Ombelle heb ik wat bloemetjes gehaakt. De mohair is lastig uit te halen. En het blijft moeilijk je gemaakte haaksteken te zien. Maar qua kleur zijn ze heerlijk te combineren en knallen ze er lekker uit.



gebreid met de Tweed



Ik heb vervolgens wat gebreid met de Fonty Tweed. Bij tweed denk je al gauw aan breien -althans ik dan- maar doordat het kleine proefbolletjes waren heb ik er een polswarmer/vingerloze handschoen van gemaakt. Ge├»nspireerd door Marjolein van het blog Liefs-Marjolein aan het breien geslagen. Ik heb hiervoor twee kleurtjes gebruikt. Helaas is de foto wat flets uitgevallen. Met het winterse weer lukt het niet altijd om een goede foto te maken.



Gehaakte polswarmer


Daarna heb ik een bruine Fonty Tweed gecombineerd met de okergele Fonty Ombelle. En hiermee ben ik een polswarmer/vingerloze handschoen gaan haken naar patroon van Crochet Addict dit patroon kregen we op hun Haakfeestje lees hier mijn blogbericht over het haakfeestje


Nu ga ik het andere merk bolletjes testen, de Borgo di Pazzi. En daar laat ik uiteraard wat van zien.
 
XX L





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen