maandag 23 januari 2017

Echte post is zoveel leuker...

Eerlijk gezegd, vergeet ik nog wel eens een kaartje te sturen. Maar sinds kort verstuur ik weer lekker. Ik heb me aangemeld bij een Instagram account van De Postengel. Zij beheert een pot met daarin 100 namen. Twee maal per maand worden er namen getrokken, soms wel 2 namen tegelijk en naar die "uitverkorenen" mag je je "Engelpost" sturen. Dat is niet verplicht, maar goed je doet mee omdat je het leuk vindt en je hoopt dat de ontvanger er een fijn gevoel van krijgt. Dus tot nu toe heb ik trouw gestuurd.

Wat je stuurt mag je zelf weten, alleen een kaartje mag ook. Maar ik vind het wel zo leuk om er net iets extra's van te maken en als ik het zo zie, hebben veel deelnemers dat.
Om toch binnen de kosten te blijven, blijf ik wel onder het briefgewicht van 20 gram. Dan hoeft er maar 1 postzegel op. Laatst heb ik ook speciaal ervoor mooie postzegels gehaald. Want die zijn wat mij betreft te weinig in omloop. Duur worden de zegels wel, maar als ik me een beetje aan het gewicht houdt dan vind ik het nog wel redelijk te doen.

Beetje duf misschien, maar ik verzamel al een tijd postzegels. Ik verzamel voornamelijk Nederland. Ik ging zelfs nog wel eens postzegelbeurzen af. Zeker toen mijn zoon wat kleiner was en hij een postzegels met vogeltjes verzamelden en zelf was aangesloten bij een postzegelclub. Inmiddels is de hobby bij hem niet meer zo actief en ik geloof dat zelfs de jeugdafdeling bij de postzegelclub is opgeheven. En bij mij.... beperkt het zich tot het afscheuren van de postzegels als ik post ontvang. Ach wie weet krijg ik op mijn oude dag weer zin om de postzegelboeken in te duiken en weer wat rond te neuzen op postzegelbeurzen.

Maar even terug naar wat ik had gemaakt voor de laatste twee verzendingen die ik heb gedaan als Postengel.
Ik kies vaak voor iets leuks met vilt. Want dat is toch ook een hobby die ik graag doe en het past vaak makkelijk in een envelop.
Meestal schrijven de uitverkorenen een klein iets over zich zelf, zodat je een beetje een richtlijn hebt. Deze keer hield de een van zwart, stoer en schedels, maar ook van bloemen. Ik heb van vilt een schedel gemaakt, maar dan wel met wat kleur erin. En met wat bloemenzaadjes erbij en een leuke kaart is het op de post gegaan.


De andere had heel veel interesses, maar katten en postzegels verzamelen viel op. Dus wat dubbele zegels uit mijn verzameling gehaald en een Rode Kater gemaakt van vilt en dit kon dan samen met een leuke kaart in een envelop op de bus.
Overigens wist je dat de bedenker -Jan Kruis- van onder andere de Rode Kater uit de strip Jan, Jans en de Kinderen helaas is overleden. Gelukkig wordt de strip wel voortgezet.



Mijn post is dus onderweg en ik hoop dat de ontvangers er blij mee zijn. Ik vond het in ieder geval heel leuk om te doen. Natuurlijk hoop ik stiekem ook om heel veel post te mogen ontvangen...het liefst met mooie postzegels!




Verder ging er gisteren nog een envelopje op de bus met een gehaakte granny square. Via Instagram kwam een oproepje. Iemand wilde als troost een warmtedeken maken met allemaal granny squares en deze geven aan een dierbare vriendin. En hierop is massaal gereageerd. Dat is toch bijzonder dat zoveel mensen een beetje liefde willen geven en dat het zo simpel is om dit in een envelopje te zenden.


Want zeg nou zelf echte post ontvangen en sturen is zoveel leuker.....

XX L

Geen opmerkingen:

Een reactie posten