zaterdag 11 februari 2017

Hollen naar Zwolle

Zwolle wat is het een leuke stad. En ik mocht er afgelopen week wel 2 x heen. En dat is echt geen straf. Zaterdag 4 februari jl. was de boekpresenstatie van Nienke Landman van  Mooi van Draad. Maar daarnaast ben ik op donderdag 9 februari nog een keer naar Zwolle geweest voor de Handwerkbeurs.

Maar eerst iets over het boek....


Nienke schreef dit maal een solo-boek "Mooi van Draad - Haken en breien in kleur en structuur". Ze had al een keer een boek uitgebracht met Nina onder de titel "Vrolijk Handwerk". Dit nieuwe boek mocht dus niet ontbreken in mijn verzameling. Ik had het boek gereserveerd bij RitsIn Zwolle, dus deze heb ik fijn opgehaald. Uiteraard kom je een hoop haakgekkies tegen, dus dat is altijd gezellig. Werd een beetje wreed onderbroken door berichten van het thuisfront die wat minder waren. Maar op afstand alles geregeld, dus het was niet nodig om met een bloedgang te gaan rijden. En alles is weer op zijn pootjes terechtgekomen.
Ik nam een aardigheidje mee om haar te feliciteren. Een roze bakblik gevuld met een kant en klare bakmeel voor een chocolade-cake van de molen bij ons in de buurt en de heerlijke verse eitjes en handgemaakte roomboter van de boer had ik in een zelfgemaakt bloemig zakje gedaan.


Het boek bevat mooie brei- en haaktechnieken, maar ook borduren en stof naaien staat erin. Verder is het echt heel mooi gefotografeerd. De folklore vind ik een fijne boventoon voeren en ik hou daar wel van. Ik wil dan wel alle mooie handwerkjes uitproberen. Maar goed de tijd is spaarzaam en dus heb ik op mijn boodschappenlijst de poezelige blokjessjaal gezet. Een breiproject. Maar ik wilde wel gaan voor een alternatief garen, want met 3 poezelige draadjes zag ik het niet zo zitten. Breien lukt maar het is nog wel aan verbetering onderhevig (ahum) en het uithalen van mohairdraadjes is geen fijn werk. Dus deze uitdaging nam ik mee naar mijn volgende trip naar Zwolle....de Handwerkbeurs.

Op donderdag ben ik met een vriendin hier uit Barneveld met de trein naar de Handwerkbeurs gegaan in Zwolle. Ik kon erheen met een gratis kaartje. Ingrid van Leukgemaakt had een kaartje over en ze deed hiermee een leuke give-away op Instagram. En ik was de gelukkige winnaar. Ze had het heef tof ingepakt en nog wat extra lieve en mooie dingetjes erbij gedaan. Ik was er zó blij mee. Als mensen zoveel aandacht stoppen in zoiets, dat doet me heel veel.

We waren mooi op tijd bij de beurs en het was er al lekker druk. Mijn vriendin maakt hele gave beertjes en andere mooi spul. Kijk maar eens op Dazzle Bears ! Zij was op zoek naar quiltstof en samen hebben we het een en ander afgelopen. Bijzonder hoor dat quilten, maar poeh wat een werk. Ik hou het dus bij haken en breien! En daar was weer voldoende van te vinden. De promo stand van ByClaire vond ik er heerlijk uitspringen en ook de stand van Crafkitchen was fris en leuk opgezet. Maar bij menig wolkraam heb ik ook verlekkerd gekeken naar hele mooie wolletjes. Wat erg leuk was, was dat ik eindelijk Laura van de Haakzolder tegenkwam. Zij heeft een enorme fijne en mooie blog en haar foto's zijn echt om te smullen. Ook haar kleurkeuze is altijd een feestje om naar te kijken. Dus als je iemand heel graag volgt en dan in het echt ziet, is dat echt een eer. Claire is altijd enthousiast en blij je weer te zien. Bijzonder vind ik dat hoor...voor mij is zij toch wel een enorme haakgodin haha! Sorry dat de selfie van ons wat slecht is...ben superslecht in het maken van selfies en het licht op de beurs werkte niet mee!


Claire Boeter van ByClaire had een nieuw patroon vrijgegeven (zie op haar blog) van een vijfkleurensjaal en oh die is zo tof. Gelijk dus bolletjes voor gekocht bij Echtstudio
Dat was projectje nummer 1 in de tas. Oh ja en ik ben alvast begonnen!


 Verder ben ik geslaagd bij Garen Henja voor de wol om de poezelige blokjessjaal uit het boek van Mooi van Draad te maken. Het is een mooie zachtgroene bol van Scheepjes geworden. De kleur is in het echt toch mooier hoor.













Uiteindelijk floepte bij de dames van RitsIn Zwolle een fijne bol Phildar Cake in mijn tas onder het mom van projectje 3 kan er dan ook wel bij. Of ik er mee ga breien of haken dat weet ik nog niet precies. Er zit een gratis breipatroon bij de bol wol, maar ik heb toch ook een haakpatroon in mijn hoofd zitten welke ik wil doen. Het wordt dus nog even uitproberen.


Tijdens een gezellige koffie-date met een aantal Instragram dames, kwam de vertegenwoordiger van Phildar Nederland met een doos met een giga-berg wolletjes aanzetten, waaruit we mochten pakken wat we wilden. Dit was fijn geregeld door de lieve Chantel van De Haakfabriek zij maakt leuke sjaalriempjes, knopjes en verkoopt ook complete haak- en breipakketten. En het is gewoon een schat van een mens!

 
En stiekem nog een klein handigheidje bij Yarnz een leuk schaapje waarmee je de dikte van je brienaalden kunt nagaan.


De mooie strengen bij Yarn lonkte, maar ik ben nog niet zo vaardig dat ik weet wat ik precies met die mooie maar toch ietwat kostbare strengen moet gaan maken. Dat komt vast nog een keer.

En waarschijnlijk is het dan weer snel hollen naar Zwolle!

XX L

6 opmerkingen:

  1. heel leuk om te lezen Linda! ik moet toch echt volgende keer naar deze beurs, en Claire is idd altijd zo vrolijk! wat een gezellige dag moet het zijn geweest. En je hebt een mooie buit. heerlijk nagenieten nu, fijn weekend! groetjes esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou Esther je moet zeker een keer naar de Handwerkbeurs in Zwolle gaan. Echt een aanrader hoor! inmiddels de wol voor 2 van de 3 projectjes al omgetoverd naar iets leuks. Nu nog breien...mmm dat wordt een uitdaging. Lieve groet, Linda

      Verwijderen
  2. Wat een leuk verslag! 😘
    Lfs Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ingrid, dank voor je berichtje hier op mijn blog. Lieve groet, Linda

      Verwijderen
  3. Iets later als beloofd,..maar wat een gaaf verslag! En wat heb je mooie items gescoord, je bent voorlopig onder de pannen! :)
    Geniet ervan!

    Lieve-groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Verie...leuk dat je mijn verslag hebt gelezen. Ik ben al aardig gevorderd. Twee van de drie projectjes zijn af. Nu nog breien! Lieve groet, Linda

      Verwijderen